سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

 استیون اسپیلبرگ جذب کتاب «روز نه چندان آسان» شده و قصد دارد آن را به عنوان پروژه بعدی خود به عنوان کارگردان در دست گیرد.

این کتاب که درباره کشتن «اوسامه بن‌لادن» است، ماه آینده روی پیش‌خوان کتابفروشی‌ها قرار می‌گیرد و اسپیلبرگ ‌ماه قبل آن را خوانده است.

به گفته نزدیکان اسپیلبرگ، این کتاب وقایع‌نگاری دقیق حمله نیروهای آمریکایی به مخفیگاه بن‌لادن و تعریف آخرین ساعات زندگی اوست.

یکی از افسرانی که در جریان این حمله شرکت داشته، خاطرات دقیق خود را با ذکر جزئیات در این کتاب شرح حال گونه تعریف کرده است.

«نه یک روز آسان» سومین فیلم بلند سینمایی است که صنعت سینما طی چند ماه اخیر در رابطه با بن‌لادن در دستور کار خود قرار داده و قصد دارد تولید کند.

هر سه فیلم درباره عملیات محرمانه و موفقیت‌آمیز نظامی است که منجر به کشف مخفیگاه اوسامه بن لادن و  قتل وی شد.

 

دو فیلم دیگر که قبل از این خبر تولید‌شان اعلام شده توسط کاترین بیگلو و جان استاکول کارگردانی خواهند شد.

اسپیلبرگ توضیح زیادی درباره پروژه جدید خود نداده و گفته به‌زودی با انتشار اطلاعیه‌ای، درباره جزئیات آن صحبت خواهد کرد.

نزدیکان این فیلم‌ساز می‌گویند وی پس از خواندن کتاب «نه یک روز آسان» به شدت جذب نوع وقایع‌نگاری آن شده است.

به گفته آن‌ها، شرکت انتشاراتی این کتاب با این نیت که اسپیلبرگ آن را بپسندد و به عنوان فیلم بعدی خود در مقام کارگردانی کار کند، کتاب را برای او فرستاده‌اند.

تحلیل‌گران ادبی عقیده دارند کتاب «نه یک روز آسان» بلا فاصله پس از انتشار، تبدیل به یکی از پرخواننده‌‌ترین کتاب‌های سال خواهد شد.

این نخستین بار نیست که اسپیلبرگ فیلمی با مضمون جنگی را برای کارگردانی انتخاب می‌کند. سال قبل او «اسب جنگی»‌ را بر اساس قصه یک کتاب پرخواننده انگلیسی کارگردانی کرد.

اما این فیلم موفقیت مالی و انتقادی به دست نیاورد. از یک سو منتقدان سینمایی آن را کاری ضعیف ارزیابی کردند و از سوی دیگر تماشاگران سینما استقبالی از آن در جدول گیشه نمایش سینماها نکردند.

 

اسب جنگی، ماجراهای تن‌تن، ‌جنگ دنیاها، هوش مصنوعی، نجات سرباز رایان، پارک ژوراسیک، فهرست شیندلر، ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی و آرواره‌ها ازجمله فیلم‌های اسپیلبرگ است که تاکنون موفق به دریافت 3 جایزه اسکار شده است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 11 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image


 

مايكل بي و اسپيلبرگ به دنبال وينفري .

نشريه فوربس به سنت هرساله خود فهرست ثروتمندترين چهره‌هاي هاليوود را معرفي كرد.

10 نفر اول به انتخاب اين نشريه به شرح زير است:

1- اپرا وينفري، 165 ميليون دلار

چهره تلويزيوني محبوب امسال هرچند نسبت به سال 2011 حدود 125 ميليون از درآمد خود را از دست داده است اما باز هم به عنوان ثروتمندترين چهره هاليوود معرفي شده است. سالي كه گذشت سال پرمخاطره‌يي براي وينفري بود، او پس از 25 سال از برنامه محبوبش «برنامه اپرا وينفري» خداحافظي كرد و شبكه كابلي خودش را تاسيس كرد. ديگر منابع درآمد وينفري مجله«O»، برنامه‌هاي مختلف تلويزيوني برگرفته از «برنامه اپرا وينفري» و قراردادهايي براي برنامه‌هاي راديويي است.

2- مايكل بي، 160 ميليون دلار

مايكل بي، امسال نفر دوم فهرست ثروتمندترين چهره هاليوود و اولين كارگردان اين فهرست است. او امسال فيلم «ترانسفورمرها: تاريكي ماه» را ساخته بود كه به فروش 1/1 ميليارد دلاري رسيد. بي شهرتش را مديون كارگرداني فيلم‌هاي پرخرجي چون «پرل هاربر» و مجموعه «ترانسفورمرها» است. او امسال قرار است فيلم جمع‌وجور «رنج و گنج» را بسازد كه بودجه‌اش در مقايسه با ديگر كارهاي بي‌كم است، بودجه فيلم كمتر از 50 ميليون دلار است.

3- استيون اسپيلبرگ، 130 ميليون دلار

كمپاني «دريم وركس» استيون اسپيلبرگ امسال وارد وادي تلويزيون هم شد و چهار سريال نيز توليد كرد از جمله «ترا نووا» و «Smash». از طرفي اين تهيه‌كننده معروف امسال دو فيلم «ماجراهاي تن تن» و «اسب كارزار» را به عنوان كارگردان روي پرده فرستاد. هر دو فيلم هم در رشته‌هاي مختلف نامزد اسكار بودند.

4- جري بروكهايمر، 115 ميليون دلار

بروكهايمر كه نامش با فيلم‌هاي پرخرج گره خورده است سال 2011 فيلم «دزدان دريايي كاراييب: بر موج‌هاي غريبه» را روي پرده داشت كه به فروش يك ميليارد دلاري رسيد. اين درحالي بود كه دو فيلم پرخرج او يعني «شاهزاده پارس» و «شاگرد جادوگر» در گيشه شكست خوردند. او حالا در حال توليد «سوار تنها» با بازي جاني دپ است كه احتمالا يكي از پرخرج‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما باشد.

5-دكتر دره ، 110 ميليون دلار

تهيه‌كننـــده معــروف دنياي موسـيقي امسال به جاي تهيه يك آلبوم موسيقي با طراحي يك هدفون جديد به سود كلان رسيد. او از رپرهاي معروف امريكايي و موسس و اداره‌كننده شركت «افتر مث» و از كاركنان «دث رو ريكوردز» است. او تهيه‌كننده و حامي بسياري از آلبوم‌ها و كاشف رپرهاي بزرگي چون امينم، فيفتي سنت و اسنوپ داگ به شمار مي‌رود.

6- تايلر پري، 105 ميليون دلار

بازيگر، تهيه‌كننده، نويسنده و كارگردان معروف سياهپوست كه مجموعه فيلم‌هاي كم‌خرج «مده‌آ» را ساخته و مي‌سازد، فيلم‌هايي كه در گيشه با توجه به بودجه آنها عملكرد بسيار خوبي دارند. او جدا از فيلم‌هاي «مده‌آ» چند برنامه تلويزيوني نيز دارد.

7- هوارد استرن، 95 ميليون دلار

استرن سال گذشته يكي از داوران برنامه «استعداد امريكا» شد و همين درآمدش را 15 ميليون دلار افزايش داد. او در راديو و دنياي موسيقي بسيار فعال است.

8- جيمز پترسون، 94 ميليون دلار

پترسون، ستاره هاليوودي نيست اما يكي از پركارترين و ثروتمندترين نويسندگان امريكاست كه براساس كتاب‌هايش فيلم‌هاي متعددي ساخته شده. از او در سال گذشته 14 عنوان كتاب منتشر شده است كه همگي در ژانر تريلر بزرگسالان هستند. فيلم «من، الكس كراس» نيز براساس رماني از او با بازي تايلر پري در حال ساخت است.

9- جرج لوكاس، 90 ميليون دلار

«جنگ ستارگان» فقط يك مجموعه فيلم نيست، عروسك‌ها، كتاب‌هاي مصور و بسياري محصولات جانبي ديگر نيز همراه اين فيلم منتشر و توليد شده‌اند و همين دليل درآمدزايي لوكاس است. او همچنين موسس كمپاني طراحي جلوه‌هاي ويژه‌يي به نام «نور و جادو» است كه جلوه‌هاي ويژه «ناو» و «انتقام‌جويان» را طراحي كرده بود.

10-سايمن كاول، 90 ميليون دلار

اين تهيه‌كننده دنياي موسيقي اهل بريتانيا كه در تلويزيون هم حضور فعالي دارد امسال با مجموعه «عامل ايكس» قرار بود به تلويزيون امريكا برود اما موفق نشد. با اين حال نسخه بريتانيايي سريال به‌شدت موفق بود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 10 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
نمایی-از-فیلم-«بتمن»
نمایی از فیلم «بتمن»

 

«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»‌ - سومین قسمت از مجموعه فیلم بتمنی کریستوفر نولان - در سطح جهانی 915 میلیون دلار فروخته است.

فروش کلی این فیلم در آمریکای شمالی طی 6 هفته اخیر به 414 میلیون دلار رسیده است.

به این ترتیب با اضافه کردن رقم فروش آمریکای شمالی به فروش بین‌المللی آن (501 میلیون دلار)، رقم کلی فروش فیلم در سطح جهانی به 915 میلیون دلار می‌رسد.

با این رقم فروش سومین قسمت از سه‌گانه بتمنی «کریستوفر نولان» بالاترین رقم فروش بین المللی را در بین سه قسمت این فیلم داشته است.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که نمایش موفقیت‌آمیز «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در سینماهای سراسر جهان همچنان ادامه دارد.

با وجود فروش بالای این فیلم و اصرار کمپانی برادران وارنر برای ادامه تولید مجموعه فیلم «بتمن» به کارگردانی کریستوفر نولان، این فیلمساز همچنان می‌گوید که قسمت دیگری از این مجموعه فیلم را کارگردانی نخواهد کرد.

با این حال اهل فن می‌گویند هنوز هم احتمال آن وجود دارد که کریستوفر نولان حاضر به پذیرش کارگردانی قسمت دیگری از مجموعه فیلم «بتمن» ‌شود.

این در حالی است که خود فیلمساز در رابطه با این‌گونه اظهار نظرها، هیچ صحبت و اظهار نظری نکرده است.

قسمت اول سه‌گانه مجموعه فیلم «بتمن» به کارگردانی کریستوفر نولان در سال ‌2005 و با نام «بتمن آغاز می‌کند اکران عمومی شد. این فیلم حدود 700 میلیون دلار در سطح جهانی فروش کرد.

منتقدان سینمایی که فیلم را به شدت پسندیده بودند گفتند نولان با این فیلم ژانر کمیک استریپی و ابرقهرمانانه را وارد مرحله تازه‌ای کرده است.

تا قبل از آن فیلم‌های ابرقهرمانانه حال و هوای فانتزی داشته‌اند که نولان به قصه فانتزی بتمن حال و هوایی سیاه و تلخ داد.

دومین قسمت فیلم با نام «شوالیه تاریکی» در سال 2008 اکران عمومی شد و یک میلیارد دلار در سطح جهانی فروش کرد.

در فاصله بین تولید قسمت‌های اول تا سوم مجموعه فیلم بتمن، کریستوفر نولان دو فیلم سینمایی مستقل «پرستیژ» (با بازی هیو جکمن) و «سرآغاز» (با بازی لئوناردو دی کاپریو) را کارگردانی کرد.

کریستوفر نولان که نویسنده فیلم‌نامه هر سه قسمت مجموعه فیلم بتمنی خود بوده است، هنوز کار تازه‌ای را به عنوان کارگردان در دست نگرفته است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 4 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد